Formula 1 project by Keke

Keskustelua Racing moottoripyöräilyyn liittyen, asiasta ja sen vierestä

Re: Formula 1 project by Keke

Postby #97 » 24 Dec 2014, 12:51

Kromaa myös vanteet niin kulkee tuplasti nopeammin. T:#97 :shock: :shock: :shock: :shock:
I COULD BE WORSE...... I COULD BE YOU
User avatar
#97
Member
 
Posts: 227
Joined: 31 Jan 2013, 13:13

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 04 Jan 2015, 19:23

Voishan sitä onnistua edes joskus.... tankki muuttui lakkauksen jälkeen jokseenkin oranssiksi :oops: tavoitteenahan oli joku punaisen tapainen.
15010002.jpg

Nooh, ei orannssissakaan mitään vikaa ole, tosin poikkeaa pyörän muusta värityksestä hieman.

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby #97 » 04 Jan 2015, 19:35

Paljon tarroja vaan päälle niin ei sitä kukaan huomaa...... Ehkä. T:#97 :shock: :shock: :shock: :shock:
I COULD BE WORSE...... I COULD BE YOU
User avatar
#97
Member
 
Posts: 227
Joined: 31 Jan 2013, 13:13

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 17 Jan 2015, 23:02

Pientä askartelua talvi-iltojen iloksi, huohotin-järjestelmä uusittu vastaamaan isolohkon tarpeita.
huhotin.jpg


Team Frööpeli poisti tarpeettomana pari kautta "ajetut" ;) valurautalevyt, tartuin tilaisuuteen ja tein talven suurimman investoinnin pyörän pysäyttimiin.
levyt.jpg


keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 14 Mar 2015, 17:03

Viilennystä öljylle, lauharin sijoittelu hivenen eksoottinen... panostetaan painojakaumaan ;) Pirun kalliiksi on käynyt mokoman asennus, öljylinjojen kanssa turattu ihan urakalla.
15030010.jpg

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 17 May 2015, 17:30

7/11 kävi tallista ulkoilemassa ja otin siitä sitten muutaman foton. Näkyviä muutoksia pyörään ei juurikaan ole tullut, talven päivitykset: takahaarukka ja linkusto, uudelleen muotoiltu tankki, valurautaiset etulevyt, lisä-öljynlauhdutin, race akku, uusi huohotusjärjestelmä, alumiininen takaratas ja pientä fiksausta mittaristoon. Toivottavasti pyörän paino on pysynyt suurin piirtein samana, en ole mitään osien punnituksia harrastellut...

7_11.2015.jpg


keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 27 Jun 2015, 21:08

Nyt olisi muutama kisa / testi takana ja ajettu kolmella eri radalla, analyysin aika. Alustamuutokset ovat toimineet jokseenkin toivotulla tavalla, eli maavara kasvanut sellaiseksi ettei koneen kopat kulu puhki. Voisi ehkä jopa hivenen laskea alustaa, koska yhtään naarmua ei ole katteisiin tullut ja kengätkin kuluivat ainoastaan kemoran karusellissä. Keulan vaimennuksiakin on voinut vähän höllätä ja takaiskarin säädössäkin voinut ajatella muutakin kuin maavaraa. Valurautalevyt ja race-palat pysäyttää laitteen erittäin hyvin, toki aiheuttaa sitten perän pomppimista helposti. Luistokytkin olisi tuossa isolohkossa ihan ehdoton, varsinkin kun tunnoton nestekytkin kyseessä. Muutamia onnistuneita "hallittuja" moottorijarruja olen saanut aikaiseksi, jolloin perä tulee mukavasti luistossa ja pienessä slaidissa :D
Lisä-öljynlauhdutin laski lämpöjä 20 asteen verran, eli toimiva ratkaisu sekin. Ignitechin vaihtovalo on myös osoittautunut hyväksi hankinnaksi, hinta-laatusuhde kohdallaan.
Mitä moottoripuoleen tulee niin se pelaa hyvin ja ajettavuus on hyvä, paukkuja aivan riittävästi n. 140+ takasella ja vääntää sen verran ettei viittä vaihdetta enempää tarvita. MUTTA, en tykkää... isolohkossa on niin paljon pyörivää rautaa että hyrrävoimat näyttelee liian suurta osaa hitaissa mutkissa. Pyörän runko-geometria ei todellakaan ole kankea, mutta moottori kangistaa laitetta niin paljon että se tuntuu meikeläisen hanskaan epämukavalta. Isolohko I-Ö ei todellakaan ole mikään road racing moottori !

Siitä se ajatus sitten lähti... lohkot R705 ( -85-87 750 gsx-r ) ja niihin sitten laitetaan sisään 6-lovinen loota ja iskunpituudeksi valitaan 48,7 ........

15060024.jpg


keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 11 Jul 2015, 13:41

Jep, pientä edistystä moottoririntamalla. Eilen postelijooni tipautti kotiovelle -91 gsx-r kampparin ja veivit + starttikytkimen. Sivasta kävin hakemassa ensiovedon/kytkinkorin. Osat olivat priimakuntoisia ainakin silmämääräisellä tarkastelulla.
Tuo kamppari siis sopii noihin R705 lohkoihin, vaihteisto laitetaan sitten -89 750 gsx-r mosasta, joka mulla siis jo itsellä oli. Voima kampparilta vaihteistolle välittyy -91 gixerin ensiovedolla ja -89 kytkimellä.
Sitten pitäisi keksiä miten voima tuotetaan... Kansi tulee olemaan -89 750 mutta muu vielä hakusessa. Ongelmaa tuottaa se että lyhytiskuisessa 19 mm männäntappi ja pitkäiskuisessa 18 mm. Lisäksi pitkäiskuisen veivit ovat noin 3,5 mm pitemmät kuin lyhytiskuisessa. Tarkoittanee sitä että jos käytetään lyhytiskuisen ryhmää niin sitä pitäisi nostaa +5 mm ... joo, katellaan ja ihmetellään.

15070006.jpg

15070008.jpg

Sulassa sovussa gsx-r 750 -85 -89 -91 osat ja kytkinosaa myös gsx-f 750 supakista

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 19 Sep 2015, 18:31

Taitaa tuo 750 projekti joutua toistaiseksi hyllylle... Team Frööpeli ratkaisi asian mun puolesta, taas kulkeutui mulle jotain epämääräisiä osia:

WP_20150919_001.jpg

TSS luistokytkin asettui mun koneeseen... ja taitaa sinne jäädäkkin.

WP_20150919_003.jpg

Samalla rälläköitiin / sorvattiin ylimääräistä rautaa koneen sisältä puis.

Kytkinpaketti keveni kokonaisuutena jonkin verran, joten suunta oikea sen pyörivän massan suhteen. Alustan hirvittävän veivaamisen jälkeen pyörä ruvennut kääntymään ihan tyydyttävästi, eli eiköhän 7/11 ole se oikea ratkaisu kuitenkin. Alastaro oikeastaan ainoa paikka jossa selkeästi ongelmia moottorista johtuen. Nyt se toinen moottoriongelma toivottavasti ratkaistu, eli isolohkon järkyttävä moottorijarru.

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 04 Oct 2015, 19:43

Pääsin vielä 3.10 testaamaan kytkintä motoparkkiin, keli oli aika vilpoinen... Kytkin tuntui pelittävän tosi hyvin, toki toiminta poikkesi aikaisemmista luistokytkimistä mitä minulla on ollut. Käytännössä kytkin poistaa moottorijarrun kokonaan ja mahdollistaa aika radikaalitkin vaihtovirheet. Ilmiö saattaa johtua siitä että koneessa on ruttua sen verta paljon että lyö kytkimen auki saman tien. Ilmeisesti tätä on mahdollista säätää kytkimen mukana tulleilla jousenpitimillä tai jäykemmillä jousilla... täytyy kokeilla keväällä. Mutta näilläkin säädöillä jarrut ja mutkaan sisäänmenot tuntuivat jopa vähän liiankin helpoilta :P
Samalla reisulla muistin viimein kokeilla kaasareita ilman kiihdytyspumppua > mopo oli hitaissa mutkissa paljon helpompi ajettava... ei sitten ole aiemmin tullut mieleen, kokeiluun tuhrautui aikaa kuitenkin jopa useita minuutteja :evil:
Joo, muutokset siis helpottivat ajamista aika reilusti, eli kellonkin pitäisi tykätä... noissa arktisissa oloissa käsikello näytti sellaisia 1.36 aikoja parhaimmillaan, eli ihan jees.
Alusta alkaa motoparkin nykykunolla loppumaan kesken noilla vauhdeilla, siinä olisi talveksi kehiteltävää. Keulaan tuskin tulee muuta kuin huolto ja takaiskarin voisi vaikka huollattaa ja simmata, ehkä...
Muuten mopoon sitten pieniä kevennyksiä ja valohoitoa. Suurin kevennyskohde olisi uusi etuvanne, kuulemma 600g kevyempi toi suorapuolainen supakin vanne.
Jep, ihmetellään....

WP_20151003_009.jpg

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

PreviousNext

Return to Yleinen keskustelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron