Formula 1 project by Keke

Keskustelua Racing moottoripyöräilyyn liittyen, asiasta ja sen vierestä

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 18 Jul 2014, 19:34

GSX-R 1100 käy taas, jopa kohtuu nätisti. Vekotin pitäisi seuraavaksi saada penkitettyä, ettei vaan käy Frööbeleitä...
Kaikenlaista pikku parsittavaa olisi vaikka ja kuinka , mutta eiköhän sillä radalle päästä ennen lumia.

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 26 Jul 2014, 15:36

Pieni veto testi-ek:lla... mitähän v****ua taas tuli tehtyä ;) . Jos tolla vekottimella ei tapa itseään, niin sitten tuskin millään. Pitempi takahaarukka vois olla seuraava hankinta...
Ensi viikolla penkitys ja katteiden parsintaa.

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 29 Jul 2014, 19:28

Penkissä käyty ja alustavaa säätöä suoritettu. Keli oli tyystin penkitykseen soveltumaton, siis jos halutaan niitä huimia hv-tuloksia.
Tulos numeroin: 137.2 hv / 9812 rpm ja 109,6 Nm / 7981 rpm ( Japaninpoikain kampiakseliteho 155 hv ).
Pasin arvio oli että sopivammassa kelissä ja pykälää pienemmillä suuttimilla päästään johonkin 145 hv:n tuntumaan.
Näillä mennään...

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby #97 » 30 Jul 2014, 13:15

Turvallista matkaa. T:#97 :shock: :shock: :shock: :shock:
I COULD BE WORSE...... I COULD BE YOU
User avatar
#97
Member
 
Posts: 227
Joined: 31 Jan 2013, 13:13

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 03 Aug 2014, 22:17

Voishan sitä tietysti muutakin tehdä kesä-viikonloppuisin / iltaisin kun puksata mopoa kasaan pimeässä ja kuumassa tallissa... kuka tykkää mistäkin.
Mutta, Suzuki GSX-R 750/1100 on nyt parsittu kasaan moottorin räjäytyksen ja lippojen jäljiltä. Ulkoasu ei ole aivan viimeistelty, eli näyttää kilpurilta ;) .
Kaasarit on toivottavasti säädöissä ja välityksistä ei oikeen mitään hajua, todennäköisesti alastarossa ei kahta vaihdetta enempää tarvitse käytellä ...

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 14 Aug 2014, 21:13

Project GSX-R 750/1100 sai 8.8.2014 ensimmäisen testinsä ja samalla joutui myös tositoimiin. Alastaron PM-kisat toimivat testipaikkana, perjantaina 15 min. vapaat ja sitten lauantaina aika-ajoihin. Perjantain jäljiltä fiilikset olivat aika pohjalla, moottori ei tuntunut pääsevän keskialueesta sovinnolla yli eikä paukut tallella muutenkaan. Lisäksi mopo oli notkea kuin rautakanki, sai vääntää mutkiin ihan tosissaan.
Iltapuhteina sitten kaasarijumppaa ja keulan laskua... testaamaan siis la. aamusta aika-ajoihin. Kone onneksi rupesi pelittämään suht hyvin ja keulan laskukin auttoi vähän Alastaron sikamaisen hitaissa mutkissa. Varsinkin viikonlopun kisalähdöissä tuli takkiin pahasti juuri näissä hitaissa mutkissa ja jarruissa ennen niitä. Sunnuntaille kokeilin pienempää eturatasta jolla siis saatiin lyhyempää välitystä ja samalla pidempää akseliväliä. Akselivälin muutos teki hyvää mutkaominaisuuksiin hitaissa sekä nopeissa. Välityksistä en aivan ole vielä kartalla... ja seuraavaan kisaan niitä ehkä joutunee muuttamaan.
Paljon on tehtävää ennenkuin tuosta saa kilpailukykyisen hitaille radoille.

DSC_0158.JPG


keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 28 Oct 2014, 22:44

Edellisen päivityksen jälkeen käyty pari kertaa motoparkissa ajelemassa ei niin kovin hyvissä olosuhteissa. Testimielessä näistä reissuista ei kovin paljon jäänyt käteen... kuivalla mopo menee kuin kiskoilla ja mutkia ei uskalla ajaa kun maavara loppuu kesken, eli jotain voisi yrittää talven aikana puksailla.
Hetken hurmoksen jälkeen laskeuduin takaisin tälle planeetalle ja rupesin toteuttamaan takahaarukan ja linkuston päivitystä 15€:n budjetilla ;)
Yoshimura -87 replica linkusto syntyy siis melkein hyllyssä olevista osista, ainoastaan joutuu hankkimaan yhden neulalaakerin ja sorvi pyörinyt jokusen tunnin... Tulevalla konstruktiolla saadaan perää nousemaan helposti jopa 50mm >>> keulakulma jyrkkenee, maavara KASVAA, akseliväli lyhenee hieman ja linkustosta häviää "kuollut kohta" jouston alusta. Siis noin niikun teoriassa...

28102014097.jpg


Ja laitetaans sitten vielä kuva takahaarukasta valmiina 30.11.14:

27112014105.jpg


ps. Budjetti piti hyvin, haarukka / linkusto muutos 14€ ;)


keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 24 Nov 2014, 23:01

Sain tuossa alku-syksystä sponssina hyväpeltisen tankin Sami Ilmoselta. Veistelin surutta siitä pohjan pois ja tehtiin sitten tuollainen. Tavoitteena painopisteen muutos alemmas / taaemmas, parempi polttoaineen syöttö kaasareille, tilaa venakopan päälle ja pensa pois paistumasta siitä.

24112014102.jpg

vasen uusi muotoilu, oikea orkkis.

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby #97 » 30 Nov 2014, 11:27

Toisilla sitä sitten on kaikkea kivaa..........T:#97 :shock: :shock: :shock: :shock:
I COULD BE WORSE...... I COULD BE YOU
User avatar
#97
Member
 
Posts: 227
Joined: 31 Jan 2013, 13:13

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 20 Dec 2014, 19:58

Jos pyörä ei kulje, niin kromaa se !
20122014108.jpg

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

PreviousNext

Return to Yleinen keskustelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron