Formula 1 project by Keke

Keskustelua Racing moottoripyöräilyyn liittyen, asiasta ja sen vierestä

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 09 Apr 2014, 19:18

Nordic Classic Road Racing Machine ID card 16/2014 saapui. Model: GSX-R 750/1100 , yes !!

Härveliä olen käytellyt ja tilkinnyt kaasareiden bensavuotoja noin 100:lla eurolla. Polttoaine pysyy nyt siellä minne se on tarkoitettukin, käynti tosin on kuin varissaaren tuurissa. Hivenen kokeilin härpäkettä tuossa "pihatiellä", suht tasainen veto löytyi kun mosa oli lämmin, paljon muuta ei osaa siitä sanoa.
Takavieteri vaihtui jäykempään ja kauniimman väriseen, jää nähtäväksi onko siitä mitään iloa...

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 15 Apr 2014, 19:07

PALAA TAKAISIN LÄHTÖRUUTUUN !

On se vaan kumma juttu ettei liki 30 vuotta vanhat pakoventtiilit muka kestä pientä modaamista ja 11 500 varveja :shock: en ymmärrä ....
Uusi henkilökohtainen ennätys: Mosa räjäytetty noin 400 m ajolla, joillekkin vissiin ihan normi settiä ...

15042014052.jpg

Lähtöruudussa :cry:

15042014053.jpg

Reikä männässä :(

15042014054.jpg

Entinen hattu :evil:

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby Jykä » 16 Apr 2014, 09:53

Kyllä 400 metrii on kisamoottorille jo ihan kelpo matka. ;)
Ne piirtää, kellä on liitua!
User avatar
Jykä
Member
 
Posts: 95
Joined: 06 Feb 2013, 20:30

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 18 Apr 2014, 21:20

Ja perjantai oli niiiiin pitkä että sain palautettua GSX-R 750:sen taasen henkiin. Eli talven päivitykset jäivät aika pieniksi: suoraveto kaasarit, taka vieteri, öljyt ja venojen säätö. Näillä siis mennään tämä kausi :shock: Maanantaina on joku jeesustelioiden pyhä ja motoparkissa mökäpäivä, sinne olisi tarkoitus lähteä säätelemään laitetta kisakuntoon. Pihatiellä keula tuntui yllättävän kevyeltä... :D

18042014055.jpg


keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 01 May 2014, 18:56

JUURISYYANALYYSI:

GSX-R 1100 moottorin rikkoutuminen johtui asentajan ( löytyy peilistä ) LAISKUUDESTA :oops: ja TYHMYYDESTÄ :oops:
Kantta siis laskettiin kuulopuheiden mukaan turvallinen 0,8 mm... mutta enhän minä voi tietää onko kansi joskus aiemmin oikaistu :shock:
Nokkien ajoitus oli 99,9% varmuudella se mitä haluttiin. MUTTA en sitten tarkistanut venttiilien etäisyyksiä männistä kriittisillä hetkillä .... pakoventtiilit ovat kilkutelleet mäntiin ja sitä leikkiähän ne ei kauaa kestä. Venttiilit eivät myöskään olleet osuneet kovin hyvin niille tarkoitettuihin koloihin, johtuen harvoista sylintereistä ja vanhoista männistä, ehkä.

Ostoslista:
-Wisecot
-Veivit
-Kansi kaikkine hiluineen
-Tiivisteitä yms. pientä

Halpaa ja hauskaa! Kasaan muuten mosan taas aivan itse :evil:

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby jakarinkauhu » 03 May 2014, 22:34

Terve!

Viimeviikonloppuna kuulin, että kellosepäntarkkuus rikkoo koneita... Ei kuulemma riitä. No. Tämä jokkismekaanikon suusta. Sanoi, että "noo, semmonen sveitsiläisen kellosepäntarkkuus antaa vähän tehoa, tarkka sveitsiläinen hiukan enemmän ja tositarkka paljon". Onneksi mun kellossa ei lue made by k.pietilä...

Olinpa ilkeä ja pahoittelen vastalausemyrskytulvan edeltä. Omat meriitit sentään löytyy muitten tekemisten rikkomisesta...

Hyvä siitä tulee!!!

,mä
kaukaa viisas, läheltä ruma
User avatar
jakarinkauhu
Member
 
Posts: 34
Joined: 06 Feb 2013, 18:51

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 04 May 2014, 09:45

Kiitos Mika asiallisesta ja kannustavasta palautteesta :lol:

t. sokea ja rampa kymiläinen kelloseppä
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 25 May 2014, 07:16

Kaikki tarvittavat osat mosaan saapuivat lyhyellä toimitusajalla ja laatukin näytäisi olevan ok. Ryhmä lähti Kymen dieseliin kairattavaksi. Mosa valmistuu joskus...

Botnian PM-kisa vedetään siis 750 mosalla , TZ pääsee myös mukaan.

keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby keke » 19 Jun 2014, 22:11

DEJA VU meininkiä jussina! Taas olisi mäntää koneessa ...

Botniaringin kisan jäljiltä tilanne näyttää sellaiselta että mun F1 GSX-R on tositoimissa aikaisintaan Motoparkin vikassa kisassa. Silloin ajetaan isolohkolla, tai sitten ei ajeta ollenkaan. Taloudelliset ja henkiset resurssit eivät vaan tiukempaan aikatauluun riitä...

19062014084.jpg


keke#409
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 319
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Formula 1 project by Keke

Postby #97 » 22 Jun 2014, 17:24

Muista ottaa tarrat irti männistä ettei mene tulpat tukkoon heti kättelyssä. T:#97 :shock: :shock: :shock: :shock:
I COULD BE WORSE...... I COULD BE YOU
User avatar
#97
Member
 
Posts: 227
Joined: 31 Jan 2013, 13:13

PreviousNext

Return to Yleinen keskustelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron