Classic Superbike ?

Keskustelua Racing moottoripyöräilyyn liittyen, asiasta ja sen vierestä

Re: Classic Superbike ?

Postby keke » 05 Dec 2018, 19:25

Laihdutusta :D

Tarkoituksena olisi pienentää pyörivää ja jousittamatonta massaa. Koska magnesium ja hiilikuitu ei mahdu meikeläisen budjettiin niin yritetään nakertaa grammoja pois sieltä mistä niitä järkevästi saa.
Keulasta on lähtenyt aika kivasti pois, noin 1000g :shock: Vaihtoon on mennyt vanne, jarrulevyt + pultit, jarrusatulat ja lokari. Perän osalta homma vielä kesken, mutta kun kaikki vanteeseen liittyvä on vaihdettu niin painonpudotus pitäisi olla kilon paikkeilla. Yllättävää oli että tyhjät takavanteet olivat lähes saman painoisia SRAD/K5, suurin ero tulee vetopakasta. Ehkä tuossa K5 vanteessa ulkokehällä oleva paino on pienempi, mistä tietysti on etua.

Laihdutuspäiväkirja:

- Etuvanne K4........................160g
- Etujarrulevyt EBC..................290g
- Etulevyjen pultit titan.............65g
- Etulokari lasikuitu..................250g
- Etujarrusatulat 4-mänt.Nissin....300g

- Takavanne K5.........................20g
- Takajarrulevy K4....................100g
- Vetopakka + ratas...................775g
- Taka-akselin holkit alu.............120g
- Takalevyn pultit K5..................25g

Vetopakasta sorvataan vielä n. 3mm pois ja kiinasta tulossa titaaniset takarattaan mutterit. K5-8 1000 takavanne kävisi muuten suoraan mutta ketjulinja on 5mm ulompana. Tarkoituksena olisi puolittaa toi heitto simmaamalla eturatasta pari milliä ulospäin ja vetopakasta siivu pois. 520 eturattaalla olisi tuon 5mm saanut pelkästään eturatasta siirtämällä, mutta kun on tarkoitus käyttää SRAD:in takavannettakin niin täytyy pujailla noin :roll:

keke#75
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 312
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Classic Superbike ?

Postby keke » 06 Jan 2019, 11:55

Välillä SRAD:in rassailua. K5 takavanne olisi soviteltu paikalleen ja sateella voi heittää oman vanteen tilalle. Kansi on ollut syksystä lähtien Eagle Racingilla ja mitään sille ei ollut vielä tapahtunut. Kevyeesti kireämmät nokat on työn alla Ameriikoissa, saas nähdä milloin ne saa... :? Toi nokka-projekti osoittautui aivan järjettömäksi, tulee nimittäin kalliit :shock:

20190105_142204 (2).jpg
20190105_142204 (2).jpg (116.87 KiB) Viewed 239 times

keke#75
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 312
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Classic Superbike ?

Postby keke » 21 Jan 2019, 22:00

Lopullinen painoero 1100g , ei huono :D

20190119_132626.jpg


Kansi kotona ja laitettu paikoilleen, enää puuttuisi nokat. Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen imukanavat eivät tarvinneet kittausta, pientä hienosäätöä vain.... Nyt kansi virtaa teoriassa 10mm maksiminostolla 185hv. Mutta joo, se on teoriaa ja nostoa ei tule olemaan niin paljon. Varmaan suurin ero löytyy virtauksessa pienellä nostolla.

20190119_145037.jpg


keke#75
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 312
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Classic Superbike ?

Postby keke » 03 Feb 2019, 19:37

Astetta Racempi taas, virtalukko poistettu :D Melkein puolen kilon möykky sekin... :shock: ( Tota kytkimen paikkaa ei kannata kopsata, ottaa kaasuvaijerit kiinni :roll: siirretty virtalukon paikalle. )

20190203_152318.jpg

Keulaan pientä huoltoa ja samalla muutetaan vähän comppi-puolen simmausta. Uudet liukulaakerit ja stefat olisi tarkoitus hommailla.

20190203_181610.jpg

keke#75
Last edited by keke on 07 Apr 2019, 18:03, edited 1 time in total.
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 312
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Classic Superbike ?

Postby keke » 18 Feb 2019, 21:59

No niiiiin, nokat siis saapui Ameriikoista. Tulivat loppupeleissä maksamaan aivan törkeän paljon ja kuluja näyttäisi tulevan lisää :evil:
Kaikki venansäätöpalat menee vaihtoon kun välykset reilusti liian suuret, eli on nokista pikkasen hieraistu myös siltä alueelta....

20190217_142410.jpg

Keke#75
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 312
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Classic Superbike ?

Postby keke » 24 Mar 2019, 20:42

SRAD olisi taas käyntikuntoinen :D Seuraavaksi pitäisi saada mopo penkkiin että nähdään kuinka poskellaan nokkien ajoitus on :? No joo, pitäisi olla aika lähellä Web Camsin antamia arvoja... Jotain jumppaa toivottavasti ruutan säätöjen kanssa, jos mitään ei tarvitse muuttaa niin tuskin on kannen ja nokkien osalta saatu mitään aikaiseksikaan.
Jos intoa riittää niin toinen katesarja pitäisi sovitella paikalleen ja joku mukava väri siihen päälle. Olisi toinen tankkikin hyllyssä väriä vaille. Katteiden vaihdolla saataisiin taas jokunen kilo moposta pois, on meinaan aika parsitut ja painavat noi vanhat :shock:

20190324_173537.jpg

keke#75
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 312
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Re: Classic Superbike ?

Postby keke » 07 Apr 2019, 18:21

Ei oikein etene, penkitys vasta viikolla 16. Jotain pientä rassailua kuitenkin... Putsarikotelosta poistettu turhat läppä-hilppeet ja hommattu uusi BMC:n race-suodatin. Syksyllä kun käytin mopon penkissä vakio-suotimella oli siinä 3,5 kaakkia vähemmän tehoja kuin keväällä BMC:n putsarilla. Toki siihen voi vaikuttaa moni muukin asia, kuten nokkaketjun venyminen ja imunokan ajoituksen muuttuminen. Keväällä ei laturikaan ollut täysin hengissä, syö sekin vähän tehoja vaikka race onkin. Niin ja mittausepätarkkuus .....jne.
Nyt olisi panostettu penkitys sessioon oikeen katurenkaalla ja uusilla ketjuilla, jos vaikka saataisiin turhat häiriödatat käyrästä pois.

keke#75
Pieni vika, mutta päässä...
User avatar
keke
Moderator
 
Posts: 312
Joined: 31 Jan 2013, 18:02
Location: Kymi

Previous

Return to Yleinen keskustelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron